lørdag den 18. juni 2011

Politikens Store Vinbog

Forleden besøgte jeg igen en Bog & Idé, denne gang afdelingen i Nørrebro Bycenter. På trods af at den butik vel er en tre gange mindre end den i Fields, var udbudet af vinbøger noget bedre, og jeg endte med at købe Politikens Store Vinbog af Flemming Hvelplund.
Af gode grunde har jeg ikke få læst den endnu, men jeg har bladret i den og den virker allerede som et rigtig godt køb. Den indeholder bl.a. information om alle (næsten) vinproducerende lande, deres regioner og deres topslotte. Der er også et kapitel om hvordan vin produceres, hvordan man smager vin, og meget, meget mere.
Bogen er sat rigtig flot op, indeholder mange billeder og kort, og den er skrevet i et inspirerende sprog, så jeg ser meget frem til at få læst mere koncentreret i den.
Lige nu koster den kun 100 kroner i Bog & Idé, så har sådan en bog interesse, så er det bare afsted og køb, køb, køb.

2 kommentarer:

  1. Det en god bog! Købte præcis den samme til min far sidste jul (til 299 kr). Han skriver ret sejt. Selv de lidt tunge emner som historien, gamle slotte, marker og vinfremstilling kommer man let igennem.

    Jeg har selv et par vinbøger. "Druer og Vin" af Oz Clarke er min "lille" vin-bibel. Kan ikke forstå et én mand ved så meget om vin. Det kan ikke være sundt.

    SvarSlet
  2. Oz er fantastisk, især sammen med James May ;)

    Overvej om omtalte bog skal hjem og stå. Til 100 kroner er det næsten en foræring (når man ser bort fra de 100 kroner).

    SvarSlet