onsdag den 22. juni 2011

Et besøg i Bottle Basement

I dag var jeg på et hurtigt formiddagsvisit i den nye vinbutik i Magasin i Lyngby, Bottle Basement. Butikken ligger ikke videre overraskende i kælderen, og gør sig ikke kun i vin, men også i andre alkoholiske drikke (som f.eks. et stort udvalg af whisky).

Jeg valgte dog at styre direkte ind i det bagerste rum, som indeholder vinene. Det hele ser rigtig pænt og præsentabelt ud, og jeg fandt det ganske hyggeligt at gå og snuse rundt. Vinene er sat overskueligt op efter land eller region, og de flotte træreoler gør at det hele ser overordentligt indbydende ud.
Efter lidt tid i rummet kom en ekspedient forbi, og uden at mase sig på, informerede han mig om at jeg bare skulle sige til hvis jeg ønskede hjælp eller vejledning. En rigtig positiv oplevelse. Jeg benyttede mig ikke af det, men min skønne ven Palle har gjort det, og han var meget positiv efterfølgende. Tror de lod ham smage fire vine.

Som sagt var det et hurtigt visit, men det er absolut ikke sidste gang jeg skal forbi butikken. Og der var da helt sikkert vine jeg godt kunne se mig selv købe med hjem. Lad os nu se.

1 kommentar:

  1. Du har fuldstændig ret. Jeg smagte på 4 vine og købte en af dem, samt en anden flaske. Det er en af de største grunde til at jeg har brugt vinhandlere sådan helt generelt. Det med at man kan smage på nogle af de aktuelle tilbud, eller bare nogle vinmændende syntes er interessante syntes jeg er top fedt!

    Selvfølgelig er det også ren forretnings-strategi. Det er sgu svært at stå at smage på 4 (eller flere) forskellige vine, og stå og snakke om dem, og så bagefter siger: "farveeeeeeeel", uden at købe noget :-).

    Så det ender som regel med at jeg bruger flere penge end jeg først havde regnet med. Men omvendt, så smagte jeg også på 3 vine denne gang som ikke faldt i min interesse, og det havde næsten været penge lige ud af vinduet.

    Vi ses i kælderen!!

    SvarSlet