onsdag den 29. juni 2011

Garitina Barbera d'asti Superiore 2007


Fjerde vin til vinklubbens vinsmagningen: World Wide Wine Tour.

Denne vin kom Palle med, hvorfor jeg ikke kan sige så meget om dens historie. Men Palle kunne da fortælle at den er lavet på vinstokke der er 70 år gamle. Denne vin stammer fra Piemonte i Italien, og er altså lavet på Barbera-druen.

Udseende: Farven var dyb rød. Mere fik jeg ikke noteret.
Duft: Duften var virkelig underlig. Alle de andre synes de kunne dufte rosin, mens jeg fik en meget sur duft i næsen. Jo noterede den som sure sokker, og efter lidt tid tilføjede jeg sved. Ikke videre behageligt, men for de andre har rosin nok været en lækker nydelse.
Smag: Der var en fed fylde i munden, og en smag af stærk peber brændte igennem.
Pris: Palle sagde det vist nok, men jeg har glemt det.
Bedømmelse: En meget mærkelig oplevelse. Egentlig var det et ok glas, men den mærkelige duft i min næse, blandet med den fede smag og peber, gjorde at jeg ikke direkte mindes vinen. Omvendt er Palle meget glad for vinen, selvom han også noterede sig at den smagte betydeligt anderledes, når den kom som vin nummer fire under en vinsmagning.
Karakter: C+
Vinklubbens gennemsnitlige score: C+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar