onsdag den 11. maj 2011

Den tobenede proptrækker

Den tobenede proptrækker
Hver gang jeg har kigget på proptrækkere, har jeg altid studset lidt over den tobenede proptækker, og tænkt at den da var lidt for design-smart. Sikke uvidende jeg dog har været.

Efter at jeg et par gange har haft fornøjelsen af at drikke ældre vine (ikke mindst Calon-Séguren fra 1982), hvor propperne er smuldret for hvert vrid med en af de klassiske proptrækkere, er det gået op for mig hvor vigtigt det er at have værktøj til en hver given lejlighed. Og det er jo her behovet for den tobenede proptækker begynder at presse sig på.

Med et håb om at skulle nyde flere ældre vine ude i fremtiden, er det så ikke på tide at få fat i netop den tobende? Er der nogen der har erfaring med den, og vil I i så fald anbefale den? Eller hvad gør I, når I står med ældre vine med smuldremodne propper?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar