onsdag den 9. maj 2012

En uge i vinens tegn

Sikke dog en dejlig uge jeg er midt i.

Nåh ja, lige nu står den jo mest på arbejde, men på fredag er der vinsmagning på arbejdet. Tænk engang at det allerede er ved at være et år siden at der sidst blev afholdt sådan en (det er en årlig begivenhed som et par kolleger står for - og tak for det). Sidste gang var en rigtig hyggelig omgang, med nogle gode oplevelser imellem, og denne gang lader også til at blive rigtig spændende. Som altid bliver der ikke løftet sløret for noget som helst, men der er annonceret to overraskelser, hvoraf jeg dog kender den ene. Det er dog en overraskelse som jeg er overordentligt tilfreds med, så den anden bliver bare bonus på kagen.

Mere er der ikke at sige om fredagens vinsmagning. Jeg vender selvfølgelig tilbage med indtrykkene fra aftenen.

Hvad jeg nok glæder mig endnu mere til er, at vi på lørdag skal hjem til min gode vin-ven Palle. Det er snart længe siden at Palle og jeg har set hinanden, for Palle er blevet far, og den slags tager nogle gange lidt for meget af ens tid. Men nu skal det være, og min familie drager hjem til hans, for at nyde hinandens selskab, og for at Palle og jeg kan få smagt nogle af alle de vine vi har købt hjem siden sidst.

På nuværende tidspunkt kender vi begge til to af de vine vi skal smage. Palle har en Peter Sisseck Q2 på lager som han har gemt til jeg skulle komme forbi, og sammen har vi købt en Kalleske Eduard. Grunden til at vi har købt sidstnævnte, er fordi vi har læst os til at Kalleske har været leverandør til den australske ikon-vin Penfold Grange, men at de har opsagt det samarbejde for selv at bruge druerne i deres egen vin. Den vin er der kommet Eduard ud af. Vi er begge meget spændte på om den kan byde på den storhed man må kunne forvente af en ikon-vin, eller om den ikke helt slår til i Kalleskes hænder. Time will tell.

Ud over de to nævnte vine, har både Palle og jeg en hemmelighed i ærmet (jeg har faktisk to en halv), så det skal nok blive en både hyggelig, sjov, og ondt-i-hovedet-agtig aften.

Jeg håber I andre også har lidt god vin i vendte, og kommenter endelig hvis du har smagt noget af ovenstående.

2 kommentarer:

  1. Hej Jesper.

    Det lyder som en god weekend du går i møde:)
    Jeg købte et par flasker Q2 sidste år, årgang 08.
    Jeg smagte på en af dem for ca. 1 år siden og jeg husker den som en god vin oplevelse. Meget mørk vin, mørke bær noter og forvent noget velintegreret fad.
    Husker også det sidste glas som det bedste og det var 3 timer efter den var trukket op, så den har bestemt godt af noget luft!
    Rigtig god fornøjelse, det bliver spændende at læse om dine oplevelser:)

    God Weekend
    Alex..

    SvarSlet
  2. Hej Alex

    Tusind tak for din info om Q2'en. Vi må helt sikkert huske at få den hældt på karaffel i god tid. Tror faktisk der er et par af aftenens flasker der godt kan tåle sådan en tur.

    Vender selvfølgelig tilbage med noter om oplevelserne, og så håber jeg at du også får en enkelt eller to gode vinoplevelser i weekenden ;)

    God weekend
    Jesper

    SvarSlet