onsdag den 1. februar 2012

Vino MIA

Forleden sad jeg og kiggede billeder fra den store franske vinaften igennem, den i Bjarnes kælder, og lur mig om ikke der dukkede en ubekendt op. Der mellem alle de fine vine vi havde drukket, dukkede ovenstående billede af en Clos du Marquis 1994 op, og jeg aner ikke hvad det billede gør der.

Der er to muligheder. Billedet er nummereret meget sent i serien af fotos, så en mulighed er at det er en af de sidste vine vi drak, og som ingen af os overhovedet kan huske noget om. Ellers var det bare en flaske fra Bjarnes kælder, som Palle synes han ville have et billede af.

Jeg har vendt og drejet vinen med Palle, og han kan intet huske, men han siger dog at han kun tager billeder af vine han ikke har drukket, hvis flasken eller etiketten er helt speciel, og ingen af delene er tilfældet her. Derfor mener han at vi må have drukket indholdet.

Det er virkelig trist at vi er blevet serveret en Saint-Julien fra 1994, uden at kunne huske noget om den. Oh well.

2 kommentarer:

  1. Og i dag kom Bjarne os til redning. Flasken var tom og stod bare i kælderen, uden indhold. Hvad Palle så ville med et billede af den, det må stå for hans regning ;)

    Rart er det dog trods alt, at vi ikke har drukket sådan en flaske, uden et minde om den :)

    SvarSlet
  2. Ak ja. Jeg blev spurgt af Jesper Hansen lige inden vi skulle gå, "om jeg nu var 100% sikker på at have taget billeder af alle flasker!??!!". Dette var jeg umiddelbart, men får at være på den sikre side gik jeg lige en runde til, og tog billeder af de flasker der stod på bordet.

    Fedt at mysteriet er løst! :-).

    SvarSlet