onsdag den 22. februar 2012

SuperBest når det er værst

Den eneste ene - det lykkedes mig at skaffe
Værst er måske et meget stærkt ord, men et besøg i SuperBest i dag var i hvert fald lidt af en nederen oplevelse. Jeg valgte nemlig at slå et smut forbi SuperBest i Lyngby, da det er en af de gamle ISO-butikker, hvilket betyder at kvaliteten og størrelsen er noget bedre end min lokale SuperBest (som er noget af en lille øv-butik, der langt fra har fuldt sortiment). Årsagen var den tidligere omtalte Lyeth Pinot Noir, som jeg nu aktivt prøver at skaffe et par flasker hjem af. Min tanke var at en stor velassorteret SuperBest selvfølgelig ville kunne hjælpe mig i den retning.

Desværre måtte jeg anerkende at det ikke helt var tilfældet. Det lykkedes mig faktisk at skaffe en enkelt flaske, men den var godt gemt væk oven på en lille smal hylde med amerikanske vine, men mere end den ene kunne det ikke blive til. Jeg snakkede med butikkens søde vindame, og hun fortalte mig at vinen var ny i SuperBests sortiment, og at hun derfor ikke havde bestilt flere end 12 hjem af den. Jeg spurgte om hun var klar over at den netop var blevet anmeldt i Gastro til 5½ stjerne ud af 6, hvilket nok ville øge efterspørgslen på den betragteligt, men det var hun desværre ikke, men hun lovede at hun nu ville gøre hvad hun kunne for at skaffe en del flere hjem. Det var jeg glad for at høre, selvom jeg ikke lige ved om jeg kommer forbi butikken igen i nærmeste fremtid.

For at begrænse min ærgelse over ikke at kunne få bare en flaske mere hjem af Lyeth'en, kiggede jeg efter om de mon havde nogle flasker af Laguinellas Optimus på lager, en vin vi drak med nogle gode venner i fredags, og som var et rigtigt fint glas til omkring de 150.
Der var faktisk en enkelt flaske på lager, men til min store overraskelse stod den til 254 kroner. Øv for pokker, det have jeg da slet ikke ventet, og jeg var godt nok også noget forbavset. Enten husker jeg helt forkert med den pris jeg mener at have set vinen til, eller også prissætter hver enkelt SuperBest som de nu mener giver mening i deres område. Hvis det sidste er tilfældet, vil jeg mene det er noget af et problem, så nu ser jeg mig næsten nødsaget til, at finde ud af om jeg faktisk kan købe den til knap til halve.

At købe vin i SuperBest skal åbenbart ikke være nemt, så jagten må fortsætte.

3 kommentarer:

  1. SuperBest i Bagsværd havde stadig flere i dag...

    SvarSlet
  2. Tak for det, David. Har selv været i min tredje SuperBest i dag, som heller ikke havde den.

    SvarSlet
  3. Hej Jesper.. Prøv supervin.dk.. er sikker på du vil synes om prisen dér også ;-)
    mvh Thomas

    SvarSlet