mandag den 31. oktober 2011

Fødselsdag er gavedag

Forleden var det Jespers fødselsdag, hurra, hurra, hurra, og når man har fødselsdag får man gaver. Jeg vidste som altid ikke rigtig hvad jeg skulle ønske mig, men jeg endte da med at ønske mig et par flasker vin, hvoraf jeg fik den ene.

Jeg har jo sat gang i en jagt på den gode Pinot Noir, og i den anledning er jeg blevet anbefalet nogle forskellige flasker jeg bør smage. Dem har jeg brainet lidt videre på, og jeg endte med også at ønske mig en flaske Fess Parker Sta. Rita Hills Ashley's Pinot Noir 2008, som mine søde forældre gav mig.

Det er en vin der normalt koster 355 kroner, men som lige nu er på tilbud til 225 kroner hos H.J. Hansen, så dem der kender til den, og er vild med den, kan med fordel handle stort ind.

Selv kender jeg den ikke, men evigt kloge Robert Parker og Wine Enthusiast er vilde med den, så det bliver spændende hvad jeg ender med at mene. Den skal efter sigende være udrustet med "beundringsværdig renhed og længde", som jeg ikke rigtig ved hvad dækker over, men det skal nok blive spændende at finde ud af.

Der kommer mere når flasken er drukket.

7 kommentarer:

  1. Nice! Og tillykke med fødselsdagen!

    SvarSlet
  2. Tak Nanna :) Det bliver rigtig spændende at finde ud af hvad det er for en vin, og ikke mindst om den smager mig. Det er jo ikke helt den Fess du anbefalede, så om det er en god "indgang" til Pinot-land, det må komme an på en prøve.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Mmmmm Fess Parker Pinot!

    Det smager langt fra som fransk Pinot, men det gør intet, hvis du spørger mig - I like: http://gastromand.dk/anmeldelse-fess-parker-pinot-noir-hjhansen/

    Jeg kan ikke finde et RSS-feed for din fremragende blog - kan du hjælpe? :)

    SvarSlet
  5. Hej A

    Tak for de pæne ord om bloggen :) Dejligt at høre fra en der læser med.

    Og super godt link du har vedhæftet :D både den og din begejstring for Fess Parker Pinot gør, at jeg da virkelig glæder mig til at drikke den. Middagsaftalen hvor den skal drikkes er allerede i hus, så nu skal tiden bare gå. Go, go, time.

    Angående RSS-feed så er jeg helt blank, men jeg skal da kigge på det ;)

    Hilsen Jesper

    SvarSlet
  6. Lyder godt!

    Jeg vil gerne have dig tilføjet vores feed i venstresiden på http://Gastromand.dk

    SvarSlet
  7. Hej A

    Det lyder da super :) Nu har jeg tilføjet et RSS-Feed, i bunden af højre side. Virker det for jer?

    Hilsen Jesper

    SvarSlet