søndag den 23. marts 2014

Some Young Punks Naked On Roller Skates 2012


Some Young Punks fra Australien laver vin med mærkelige navne (har tidligere drukket Passion has Red Lips og The Squid's Fist), og i weekenden blev det tid til at smage deres Naked On Roller Skates, et blend på Shiraz og Mataro (som vi kalder Mourvedre i vores del af verden). Jeg har tidligere proklameret min sympati for Some Young Punks, grundet deres trang til at mikse det gode håndværk med humor og attitude - noget som de oversøiske vinproducenter i højere grad forholder sig afslappet til, i sammenligning med deres europæiske kolleger.

The Squid's Fist var den sidste vin jeg har smagt fra Punks'ne, og den efterlod mig svært skuffet, så det var med krydsede fingre, tæer og tænder, at jeg kastede mig ud i Naked On Roller Skates.

Heldigvis er gutterne tilbage på sporet igen, med en rigtig smagfuld pleaser. Det er mørkt, mørkt, mørkt, og det driver ned af glassets kanter. Munden er dejligt kødfuld, med kold mørk frugt, peber, gode tanniner og god syre. Til start er den vel voldsom, men den falder til ro over et par timer, og selv på tredjedagen holder den gassen super flot. Det her er vin uden synderlig finesse, men den er harmonisk og velkomponeret, og da det samtidig var regnvejr da den blev åbnet, kunne settingen nærmest ikke passe bedre.

Vinen står i 145 kroner hos Smalle Vine, men er desværre udsolgt. Forhåbentlig ryger den på lager igen, for den smager sgu godt, især i disse dage hvor det stadig kan ruske lidt i træerne. vi lander på et C+.

Karakter: C+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar