torsdag den 20. marts 2014

Mollydooker Two Left Feet 2012


Der var forleden brug for lidt hedonistisk nydelse, og jeg valgte at falde tilbage til en god gammel kending - nemlig Mollydooker, her med vinen Two Left Feet. Det var i den senest frigivne årgang 2012, og jeg var spændt på hvordan den ville være. Spændt fordi årgang 2011 i den grad har skuffet mig (hvilket jeg sammenfatter her), hvorfor det selvfølgelig var spændende at se om Mollydooker igen var tilbage på sporet med denne nye årgang. Men også spændt, fordi Two Left Feet tidligere har været et rigtigt godt glas - en oplevelse jeg meget gerne ville have igen.

Og hvordan var den så?

Præcis som denne skulle være, og har været i tidligere årgange (før 2011). Two Left Feet er i version 2012 et blend af 69% Shiraz, 16% Cabernet Sauvignon og 15% Merlot, et blend der ligger meget tæt på fordelingen i 2009-udgaven. Smagen var dog meget tæt på årgang 2010, med fantastisk fed frugt, vanille og lakrids, med kraftig og lang eftersmag. Læs mine ord om årgang 2010, de holder faktisk meget fint ift. denne.

Det her er ikke fin finesse-vin, med underspillede smagenoter. Det er ikke stringent og tanninholdigt. Derimod er det super pleasende, overvældende, og er man i humør til det, overordentlig dejligt. Jeg drak denne flaske over tre aftener, og den holdt kvaliteten hele vejen igennem. Ren nydelse.
Vinen er købt hos Atomwine til 159 kroner, hvilket er noget nær fast pris på denne vin.

Karakter: C+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar