tirsdag den 5. november 2013

The Dirty Pure Project F Bomb 2012 (gensmagt)


EFTERÅRSVINSMAGNING 2013.
Efter den vilde oplevelse jeg havde med denne vin, første gang jeg smagte den, var der ingen tvivl om at den måtte med til smagningen. Egentlig var alle vine købt og budgettet brugt, men Palle og jeg blev enige om at købe den alligevel. Som en velkomstvin.

Det gjorde vi så, og vi var de eneste der vidste hvad vi drak.

Jeg vil ikke sige så meget om vinen, der kan man læse det tidligere indlæg, men kort sagt var denne vin en kæmpe succes, og en virkelig fantastisk let og smagfuld åbner på en aften med stor vin.

Gutterne var virkelig glade for vinen, de var blown over at det var Grenache fra Californien, og de var helt med på prisen. Faktisk i en sådan grad, at flere ved smagningens slutning, udråbte den til aftenens vinder, når prisen tages i betragtning - altså en vin med fantastisk QPR (Quality to Price Ratio). At QPR'en er god, er jeg helt enig i, men aftenens vinder, den er jeg ikke med på. Der smagte vi simpelthen for store vine til, at denne fine lille californier ville kunne løbe med den sejr.

Men god - absolut.

1 kommentar:

  1. Syntes helt bestemt at det på alle måder er en spændende og interessant vin. Hvis man serverede den til nogle gæster ude at sige noget som helst (hvis man da ellers omgås sådanne mennesker), ville de blive nødt til lige at løfte et øjebryn og sige ’hey hov?!?’. Det er altså ikke bare endnu en ’3 for 100 ’ vin.

    For det første er der farven. Tror det er den lyste vin jeg nogensinde har set. Grundet manglende vide, ville jeg bare have gættet på det var Pinot. I næsen er der cigarkasse, pepper og friske bær. I munden er den simpelthen så blød så blød. Fløjl. Smagfuld. Igen Pinot :-)

    Er rigtig glad for jeg har en flaske mere i vinskabet. Er rigtig ked af jeg kun har en flaske mere i vinskabet.

    Venter lige med at karaktergive den - men er helt sikkert der hoppe i samme luftlag som ham der ”Jesper Vintanker”.

    SvarSlet