søndag den 10. november 2013

Littorai Sonoma Coast Pinot Noir 2007


EFTERÅRSVINSMAGNING 2013.
Da der desværre var prop i den vin som var tiltænkt quizzen, blev aftenens fjerde vin opgraderet til nummer tre, og dermed vinen vi skulle nyde mens vi quizzede.

Vinen var en flaske Pinot Noir fra Sonoma Coast i Californien, og kommer fra vinhuset Littorai. Jeg har skrevet om dem før, da min ven Frank og jeg, for godt et år siden, var til vinsmagning hos Laudrup Vin. Her smagte vi en af de helt store fra Littorai, og det var en udsøgt fornøjelse. I lang tid havde jeg øjnet en lignende stor vin fra Littorai, til en god pris, men desværre blev den udsolgt, lige inden jeg begyndte mine køb til denne vinsmagning. Heldigvis dukkede denne op hos Smalle Vine, og jeg slog til. Gutterne skulle helt sikkert præsenteres for Pinot fra Littorai.

Jeg kunne ikke finde meget om denne vin, i min forberedelse til vinsmagningen, så der er ikke meget at gengive her. Littorai er populært, og denne vin kan muligvis kategoriseres som en "basis-vin", uden at jeg egentlig er sikker på om det er helt fair. Det tror jeg ikke det er.

I næsen bød den på mentol, og sjovt nok noget lidt chili-agtigt i smagen. Den var dejligt smooth, men med en lidt pebret smag - og så fornægtede den sig på ingen måder sit Pinot'ske ophav. Det var et dejligt glas, og en super god start på den koncentrerede del af vinsmagningen.

Købt hos Smalle Vine til 300 kroner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar