tirsdag den 19. juni 2012

Antidoto Ribera Del Duero 2009

Juni måned har været en travl måned, men derfor kan man jo godt nyde et glas god vin engang imellem. Forleden kom lysten over mig igen, og valget faldt på vinen Antidoto som jeg købte med hjem fra Løgismoses butik i Magasin du Nord for nogle uger siden.

Vi har med en spanier at gøre, fra området Ribera Del Duero - mit yndlingsområde i Spanien, og et område der for mig har budt på rigtig god vin. Jeg købte denne vin med hjem for at få mig endnu en oplevelse fra området, og selvfølgelig med et håb om at denne oplevelse vil blive god.

Vinen er lavet på 100% Tinto Fino, Tempranillos navn i Ribera Del Duero, er fra 2009 og så trækker den 14% alkohol. Ganske klassisk og lige ud af landevejen. Lad os se hvordan den klarede sig.

I glasset var vinen meget mørk rød med et lilla skær, og det forekom mig at den nærmest var støvet i strukturen. Den duftede ung med noter af frugt, krydderi og lakrids.

I smagen fornemmede jeg jordnoter og en hvis tørhed. Der var gode tanniner der tørrede munden godt ud, og så bød den på en god fylde i hele munden. Bottom line var at den virkede rund og rar, men stadig meget ung. Den manglede lidt mere kraft, og måske også lidt syre til at balancere hele smageindtrykket ud.

Det var en fin oplevelse, og til en pris på 149 kroner var det godkendt, men jeg havde nok alligevel forventet lidt mere. Jeg ender på et C, og leder lidt videre efter lignende vine i samme prisklasse. Jeg tror nemlig godt man kan finde en mere harmonisk vin til pengene. Men alligevel, en fin oplevelse og en god vin.

Karakter: C

Ingen kommentarer:

Send en kommentar