mandag den 30. september 2013

Sumerton Cabernet Sauvignon Pinotage 2012


I fredags bød en god kollega på vin. Han ved jeg er glad for stadset, og han havde en vin fra Aldi han synes jeg skulle smage. Han vidste godt at det nok ikke var der jeg normalt handlede vin, men den havde overrasket ham så positivt, at han synes jeg skulle smage den. Og selvfølgelig skulle den det - hvem siger nej til gratis vin.

Der skal ikke siges meget om vinen, for det er ikke dyb og seriøs vin, det her, men til gengæld en prisvenlig pleaser. Vinen er Sydafrikansk, og på druerne Cabernet Sauvignon og den sydafrikanske hoveddrue Pinotage.

Det var en overraskende frugtsød vin, med krydrede noter og så en snert af den lidt brændte gummismag, som Pinotage-druen ofte tilføjer. Jeg er ikke selv vild med denne brændte smag, men den blev holdt rimeligt i skak i denne vin.

Prisen i Aldi er 30-35 kroner (har glemt den præcise pris), og det er klart godkendt. Det er ikke dyb vin, og efter et par timer var smagen lidt ulden, men det er klart en vin med super QPR. Et klart godkendt køb til hverdagsfrikadellen, og med prisen in mente, lander vi på C+.

Karakter: C+

1 kommentar:

  1. Sumerton finns både som rött och vitt vin. Det vita av Sauvignon Blanc. Båda till det facila priset av 2,5 EURO på Aldi i Tyskland.
    Mycket prisvärt.
    Jan N

    SvarSlet