onsdag den 18. september 2013

Gratis chilensk vin

Bor du i Københavnsområdet, så slå lige et smut forbi Smalle Vine på Frederiksberg, i dag mellem 16 og 18. Der er der nemlig gratis vinsmagning på chilensk vin, og hvem siger nej til gratis vin, ligemeget hvor det så kommer fra? (måske lige på nær rumænsk, men det var måske lidt min egen skyld - Anywho..)

Det er Thomas fra Smalle Vine og Elqui Wines ved Steffan Jørgensen der står bag de gratis dråber, og begge er at finde i butikken til en snak. Selv har jeg lige været forbi for at hente lidt vin, og jeg havde helt svedt dagens smagning ud. Men de to herre fik mig overtalt til at smage lidt på varerne, og det har jeg på ingen måder fortrudt.

Elquis vine (de fire jeg fik smagt) er generelt frugtsøde, cremede og rimeligt milde i tanninerne. Samtidig bød flere af vinene også på en krydret note, og heldigvis var der ikke noget cykelslange over en eneste af dem, som jeg ellers før er blevet skuffet over i chilenske vine.

Det var en kort og hurtig smagning, men mit generelle indtryk af Elquis vine er overordentligt positivt. Samtidig var både Thomas og Steffan utroligt snakkesagelige, og ikke mindst spændende at høre på.

Og lugter det her indlæg lidt af reklame? Tja måske, men så er det også kun fordi at de to herrer var rasende flinke, og vinen var virkelig god - og god vin skal læserne aldrig snydes for. Så suck it up, og smut forbi og få lidt (gratis) god vin.

Skål!

1 kommentar:

  1. Jeg har aldrig besøgt Smalle vine. Men jeg skammer mig over det...........næsten dagligt. Jeg må stramme op!

    SvarSlet