tirsdag den 21. maj 2013

Velkommen (tilbage) på forsiden

Forleden dag modtog jeg et nyhedsbrev fra vinbutikken Vild med vin. De ville bare lige gøre opmærksom på, at de nu har kåret årets grillvin 2013 - valget faldt på Fess Parker Frontier Red.

Valget fik mig til at trække på smilebåndet, for det understreger hvordan det nærmest er den samme håndfuld vine der sættes i rotation, når visse vinhandler skal vælge årets et-eller-andet-vin. Årets grillvin var f.eks.også årets julevin i 2011.

I den anledning (at det nu er årets grillvin), vil jeg genvurdere min tidligere smagenote på vinen, for hvor den ikke gik så godt til den kraftige julemad, kan jeg omvendt godt se at den fungerer godt på en varm terrasse til lidt lækkert fra grillen. Frontier Red er nemlig en bællevin med en god no-nonsense smag (den smager af frugt og varme), og til en pris henover sommeren på 80 krone, er det ikke et helt dumt køb.

God terrassevin-shopping.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar