lørdag den 19. januar 2013

Når tingene bare klikker - biler og vin

Nogle gange, så smager vin bare så satans godt. Sådan en oplevelse havde jeg i torsdags.

Efter en lang dag sammen med min far, der endte med at jeg købte min første bil (!!), stod den på lidt mad og god vin.

Bilkøbet skulle fejres, og min far skulle takkes for sin hjælp, så derfor skulle der lidt godt på bordet - en rigtig pleaser som jeg vidste både ville glæde kæresten og mig samt mine forældre. Valget blev Ben Glaetzers Bishop i en årgang 2010, en rigtig Parker-darling.

Det er en vin jeg herhjemme kan finde til omkring de 300 kroner, men som jeg i sin tid købte i Dansk Vinlager i Flensborg til en pris på 159 kroner.

Der skal ikke siges så meget om den, stort andet end at den smagte sindsygt godt. Det var præcis hvad vi var i humør til, efter en lang dag i vinterkulden. Det var potent australsk power-smag fra Barossa Valley, med godt med frugt, milde men tilstedeværende tanniner, lidt krydderi, læder og fad. Det var super kraftfuldt, men virkelig elegant. Man skal selvfølgelig være til australsk vin, og den fyldige overmåde de kan præstere, men Ben Glaetzer forstår virkelig at gøre en Shiraz lækker og indbydende.

Ingen tvivl om at jeg skal købe flere af den her vin. Så snart jeg igen er i Tyskland, forstås.

Med godt humør og dagens gode handel in mente, lander karakteren på et B.

4 kommentarer:

  1. Nice - og hvilken årgang og model er bilen så? :)

    SvarSlet
  2. Hej Jesper.
    Tillykke med bilen!
    Nu bliver det jo ingen sag at smutte til Flensborg og shoppe vin.:)
    Jeg må huske denne når jeg kommer derned..

    SvarSlet
  3. Vi gik efter en ny bil i mikro-størrelsen, men endte med en "brugt" Kia Rio. "Brugt" fordi den kun har gået 600 km - en ældre herre ville have ny bil, fik taget sit kørekort, og måtte sælge bilen tilbage. Så første ejers tab i værdi blev vores gevinst ;)

    Glæder os til levering i kommende uge. Føler mig pludselig yderst voksen ;)

    SvarSlet
  4. Hej Alex

    Tak for det :)
    Nej, du siger noget - skal helt sikkert over grænsen næste gang svigerforældrene besøges. Måske det er DERFOR det er dyrt at være bilejer? Alle de vin-shoppingture der pludselig er mulige ;)

    SvarSlet