mandag den 15. oktober 2012

En tak til Frank


Og det er ikke Søren Frank vi snakker, men til gengæld min gode ven Frank.

For nogle uger siden skulle vi ud og smage vin sammen, og ved ankomsten hos mig, hev Frank denne vin op. En lille gave han synes jeg skulle smage. Det er en vin som flere i vennegruppen har smagt og er blevet glad for, og Frank synes at jeg nu også måtte smage den.

Det blev den så i sidste weekend, da kæresten og jeg var på besøg hos et vennepar. Det var en aften der gik op i hygge og småbørn der ikke ville sove, så der blev ikke skrevet nogle noter til vinen. Klart er det dog, at det var en rigtig dejlig oplevelse, præcis som lovet.

Vinen var en Roberto Sarotto Currà Barbaresco Riserva fra 2007. Den var meget klar og lys i glasset og både næse og smag bød på især dejlig egetræ og ellers bare en smag af alder. Det var en dejligt kraftigt smagende vin, og alt i alt bare et rigtig godt møde.

I dag så jeg den i den lokale Irma til 154 kroner, og det er den også værd. Så vidt jeg har forstået fra gutterne, er det en vin der kommer på tilbud fra tid til anden, og kan man få den for under en hund, så er det noget af et fund. Til sådan en pris er det bare med at købe godt ind.

Alt i alt en dejlig oplevelse - tak for god vin, Frank.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar