lørdag den 28. juli 2012

Burchino Genius Loci 2005 gensmagt

Så er det igen tid til lidt nyt her på bloggen. Det har været sommerferie, og familien og jeg har både været landet rundt og et smut i Berlin, men nu er der igen ro på, og dermed tid til igen at blogge. Og imens kæresten kigger væk, så lad mig bare få lettet mit hjerte: jeg har savnet bloggen, og jeg er sikker på at den også har savnet mig.

Første indlæg efter ferien, skal være en tilbagevenden til en vin jeg for godt et år siden havde en rigtig dårlig oplevelse med. Det var en italiener ved navn Genius Loci som jeg dengang drak under helt forkerte omstændigheder, der, håber jeg, spillede ind på min oplevelse af vinen.
Jeg tog vinen med over til svigerforældrene, og jeg må sige at oplevelsen denne gang var en helt anden.

Vinen er lavet på 100% Sangiovese fra marker med meget lavt udbytte, og er, som druen næsten indikerer, en italiener fra Toscana.

Som sidst jeg smagte vinen, var der ikke megen duft at skrive hjem om - den fremstod næsten lidt kedelig. Virkelig ikke et godt tegn efter sidste smagning. Men, men, men... Så snart vinen kom i munden, blev al frygt gjort til skamme.

Smagen bød, lidt overraskende, på fad, læder og jordede noter. Der var en fin og mellemkraftig smag, der faktisk smagte rigtig godt, især til svigermors frikadeller. I grunden viste vinen sig nok noget bedre end kun at blive brugt som frikadelle-vin, men da den nu gjorde det, ja så præsterede den jo altså over alle forventninger.

Jeg er super glad for at have oplevet denne vin fra sin sande side, og jeg lander på et flot C.

Karakter: C (og et B hvis den drikkes til svigermors frikadeller)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar