fredag den 20. januar 2012

Spændende vinsmagning lørdag

Lidt vin fra sidst vi drak fransk.
Vennerne og jeg har hele aftenen skrevet frem og tilbage mellem hinanden, fordi vi glæder os som små børn. Vi glæder os fordi, vi i morgen lørdag skal til en privat vinsmagning.
Mine forældre har nogle gamle venner, hvor manden er utroligt vininteresseret, og det i sådan en grad, at han gennem mange år har investeret i mange og gode vine.

Da det gik op for ham at jeg ikke bare var begyndt at interessere mig for vin (og det i sådan en grad at jeg har startet en vinblog), men at jeg også har en håndfuld venner der deler denne interesse, synes han at det kunne være sjovt at give os en ordentlig oplevelse. Derfor har han tilbudt os at komme forbi ham i morgen aften, hvor vi i hans vinkælder skal bespises, alt imens vi kommer til at nyde noget af alt det gode han har liggende på hylderne.

Han har ikke ville fortælle for meget om morgendagens vine (og sådan skal det også være), men da han ved at jeg jo jager den gode Pinot Noir, synes han det kunne være sjovt at byde os på en rigtig god flaske Champagne (der er lavet på Pinot Noir). Det er noget jeg glæder mig til, for hånden på hjertet, så er jeg sgu ikke så meget for Champagne, og det siger jeg kun fordi jeg enten har drukket noget billigt sprøjt, eller noget spansk Cava. Jeg forventer en opdragende lektion.
Derudover vil han præsentere os for Sauterne og rødt fra Bourgogne, og sikkert også lidt Bordeaux og måske lidt spansk. Hvad det dog ender med, ved jeg ikke, og som jeg startede indlægget, så glæder jeg mig som et lille barn. Det bliver sjovt at side på den side af en vinsmagning, hvor jeg ikke ved hvad der hældes i glasset, og hvor jeg helt sikkert vil lære en masse, og nogle meget store oplevelser.

Forvent en fyldig beskrivelse af de vine vi kommer til at drikke, så snart jeg er kommet tilbage til overfladen.

Rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar