mandag den 24. juni 2013

Endnu mere tegneserievin

Billedet "lånt" fra Smalle Vines hjemmeside.
Så gik turen igen forbi Smalle Vine på Frederiksberg, Københavns klart sjoveste vinhandel. Faste læsere af bloggen kender til min forkærlighed for potente vine og sjove etiketter, og netop den kombination er der en overflod af i butikken. Hver gang jeg kommer forbi, og egentlig er færdig med at hive flasker ned fra hylden som skal med hjem, tager jeg altid lige et par minutter, hvor jeg bar går rundt og snuser lidt - bare for lige at suge den hyggelige stemning til mig.

At Thomas, Smalle Vines ejer, altid er hyggelig at snakke med, skader så absolut ikke. Han er godt inde i sine vine, og han har en no-nonsense tilgang til dem. Hans beskrivelser og anbefalinger er nede på jorden og til at forstå, selv hvis man ikke er ekspert, hvilket er med til at man altid føler sig godt velkommen i butikken.

Denne gang røg der en lille håndfuld vine i kurven. En enkelt flaske Mollydooker The Boxer på bud hoppede vist selv ned i kurven, men ellers gik jeg efter lidt forskelligt fra det australske vinhus Some Young Punks.

The Squid's Fist er et Sangiovese/Shiraz-blend der, efter hvad jeg har hørt, deler vandene. Nogle er vilde med dens lidt lettere udtryk, mens andre synes den er skruet dårligt sammen. Selv er jeg bare spændt på hvad den kan, og overvejer faktisk at tage en flaske med som Roskilde-vin (jeps, der skal igen i år drikkes vin på Roskilde - mere om det senere).

Double Love Trouble er et Nebbiolo/Cabernet Sauvignon-blend, noget jeg simpelthen ikke kunne stå for. Nebbiolo i Australien? Den er ny for mig. Den skal helt sikkert drikkes, meget snart.

Naked On Roller Skates er et Shiraz/Mataro-blend. I grunden halvklassisk australsk, men tror bare jeg faldt for den, grundet navnet, etiketten (nøgne kvindelige rulleskøjteløbere i tegneseriestil), og så at den ganske ofte er udsolgt - jeg måtte altså bare slå til, nu den var her.

Sidst men ikke mindst, kastede det søde menneske Thomas, et par flasker The Grinder med i kurven, for at sikre at der var god vin at fortære på Roskilde - det skal han have stort tak for, og jeg lover at kvitere med en anmeldelse, foretaget under lunkne, urinstøvede forhold (drukket af plastikkrus). Under rigtige forhold, performer den jo rigtig godt.

Til dem som har ladet sig inspirere, kan det kun gå for langsomt med at hoppe på cyklen - Smalle Vine tillader sig at holde lukket hele juli måned (hvad fanden??).

God vin og god Roskilde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar