søndag den 9. september 2012

Lagunilla Optimus 2005 Rioja gensmagt


I anledning af at La Vuelta i dag er slut, og at det tilmed blev vundet af en spanier (godt gået, Alberto), røg der en flaske Rioja på bordet i går. Jo jo, Contador kunne da godt være styrtet i dag, men det sker sjældent på sidste etapes paradekørsel, så fejres i går, det skulle det.

Som sagt med en Rioja, og med en flaske jeg smagte tidligere på året. Mange af mine overvejelser om vinen beskrev jeg dengang, så denne gang vil jeg egentlig bare tilføje.

I duften fornemmede jeg denne gang sød tobak, rosin og små vif af marcipan. Smagen var igen kraftfuld, med røde bær, krydderier, men også noget lidt hengemt. Smagen af alder, måske.

I sin tid købte jeg denne vin for 129 kroner i Super Best, og til den pris vil jeg næsten sige at den var fremragende. Det må betyde et B. Værsgo, way to go, Spanien.

Karakter: B

Ingen kommentarer:

Send en kommentar