fredag den 18. april 2014

Vinbog hader vinbloggers smag (næsten)


Her er en vinbog - den hedder Din vin - sådan vælger, smager og nyder du din vin. Og den er jeg ikke fan af.

Jeg stødte på den forleden i en boghandel, og blev egentlig draget af den. På trods af at være i paperback, var den egentlig meget lækker i det, og efter lidt bladren blev jeg også tiltrukket af det friske layout. For frisk og kæk, det er den - uden tvivl.

Jeg har sympati for bogen, for udgangspunktet er, at folk som intet aner om vin, i denne bog har en guide til at komme i gang - der er ingen dumme spørgsmål, og det er sgu en cool idé.

Men, men, men... den var sgu også liiidt for hipster-smart.

Kort inde i bogen er der f.eks. en guide til hvordan man smager og kommenterer en vin, uden at ane en dyt om hvad man laver: duft lidt, slyng glasset, tag et sip, og sig så en af følgende fraser... Åh gud. Helt fint at guide folk ind i hvordan man får det meste ud af at smage på en vin, men hvorfor give fraser man kan sige? Ideen er at folk skal lyde kloge på noget de ikke ved noget om, men hvorfor? Jo tak, det er kækt og sjovt, men igen, hvorfor?

Jeg stod dog for alvor af, da jeg så nedenstående guide over hvilke vine man godt kan købe, og hvilke man skal holde sig fra:


Hvad står der anden-nederst?
"Alt med sjove etiketter eller flasker" skal undgås uanset hvad!!

Hmmm... så er der vist ikke mange vine, som er anmeldt på denne blog, som bør drikkes :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar